محافظت همیشگی از اطلاعات محرمانه

 

سرویس جدیدی که با نام Silver Bullet توسط شرکت IronKey ارایه شده است، به مدیران شبکه‌های کامپیوتر امکان می‌دهد تا اطلاعات کاربران روی حافظه‌های فلش را قفل کنند.
به گفته "دیوید جیوانز"(David Jevans) مدیرعامل شرکت IronKey، Silver Bullet که در اصل یک سرویس اینترنتی است، به صورت اشتراکی و برای نرم‌افزار مدیریت دستگاه‌های USB این شرکت عرضه شده است.
لازم به ذکر است، یکی از حافظه‌های USB شرکت IronKey که از فناوری Advanced Encryption Standard(AES) برای ایمن کردن اطلاعات ذخیره شده استفاده می‌کنند، هم‌اکنون در دولت آمریکا برای ذخیره‌کردن اطلاعات ارزشمند و محرمانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود، برخی کاربران از این شرکت خواسته‌اند تا با افزودن امکانات جدید به این حافظه‌های مجازی، جلوی تخریب اطلاعات را بگیرند.
به گفته جیوانز، اطلاعات قفل شده به وسیله IronKey تنها زمانی قابل استفاده خواهد بود که کاربر رمزعبور‌ خود را وارد کند، اما مشکل اینجا است که برخی کاربران رمز‌عبور خود را روی کاغذ یادداشت کرده و در کلی دستی خود، کنار حافظه IronKey از آن نگهداری می‌کنند. این تنها یک مثال است که می‌تواند احتمال بروز خطر را برای کاربران افزایش دهد.
به منظور برطرف کردن این قبیل خطرات، سرویس Silver Bullet به مدیران شبکه‌های رایانه‌ای امکان می‌دهد تا زمانی که یکی از حافظه‌های IronKey به کامپیوتر که به اینترنت متصل شده وارد می‌شود، یک فرمان ویژه ارسال کند و از صاحب حافظه اصلی فلش بخواهد تا اطلاعات خود را در اختیار بگیرد.
علاوه بر این، سرویس Silver Bullet برای مدیران شبکه این امکان را فراهم می‌کند تا به سادگی هر یک از اطلاعات موجود روی حافظه‌های IronKey را قفل کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
شاهین شرق چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:34 ب.ظ http://shahin-shargh.persianblog.ir/

سلام.می خوام یه بمب خنده بترکونم......پایه ای؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد