بلک‌بری در هند کنترل می‌شود

                        

شرکت سازنده بلک بری به دولت هند اجازه می‌دهد سرویس مسنجر این گوشی را کنترل کند اما وضعیت خدمات ای‌میل آن هنوز مشخص نشده است.
دولت هند موافقت کرده به سرویس مسنجر بلک بری شرکت RIM اجازه دهد پس از 31 ماه اوت به فعالیت ادامه دهد اما آینده سرویس ای‌میل اداری این شرکت هنوز روشن نشده است.
سازنده بلک بری با دولت هند دیدار و موافقت کرده دسترسی دستی به سرویس پیام فوری بلک بری را تا اول ماه سپتامبر و دسترسی خودکار را تا پایان سال فراهم کند.
شرکت RIM پیش از این اعلام کرده بود قادر نیست به چنین تقاضاهایی عمل کند زیرا این سرویس‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که RIM یا هر شخص ثالث دیگری تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند اطلاعات رمزنگاری شده‌ای را که از گوشی‌های بلک بری ارسال می‌شوند، بخوانند.
به علاوه دست کم سه اپراتور تلفن همراه هندی نامه‌هایی از وزارت مخابرات این کشور دریافت کرده‌اند که به آن‌ها دستور داده قابلیت‌های مونیتورینگ خدمات مسنجر و ای‌میل اداری را به‌کار گیرند.
دولت هند پس از حملات تروریستی بمبئی در سال 2008 که طی آن تروریست‌ها از برخی فن‌آوری‌های موبایل خاص برای لو نرفتن عملیاتشان استفاده کرده بودند، به وضع محدودیت‌هایی برای اپراتورهای تلفن همراه پرداخت.
مقامات این کشور نگرانند خدمات بلک بری تهدیدی را متوجه امنیت ملی سازد زیرا داده‌ها برروی دستگاه‌های بلک بری به‌صورت رمزنگاری شده ارسال و در سرورهای تحت اداره RIM ذخیره شده و قابل کنترل نیستند.
فایننشیال تایمز نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داده که هند قصد دارد گوگل، اسکایپ و سایر خدمات ارتباطی را که ممکن است در فعالیت‌های تروریستی مورد استفاده قرار بگیرند، مورد کنترل قرار دهد.
بر اساس این گزارش کشورهای دیگر شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، لبنان و کویت نیز درخواست‌های مشابهی از RIM داشته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد