مادربردی با یک خروار فناوری

 

 

 

  

اسوس به تازگی مدل جدیدی از مادربردهای خود با نام P6x58D Premium را که مملو از فناوری‌های متنوع است، تولید و عرضه کرده است. مدت زمان زیادی از عرضه مادربرد‌های مبتنی بر سوکت LGA-1156 شرکت اسوس مخصوصاً مدل P7P55D Premium نمی‌گذرد که به علت کارایی و امکانات خوبی که این محصول در اختیار کاربران قرار می‌دهد، این شرکت تصمیم گرفت مادربردی با نام P6x58D Premium را بر مبنای سوکت LGA1366 به بازار ارائه کند.

این مادربرد به خوبی قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های جدید 6 هسته‌ای اینتل که بر‌اساس سوکت LGA1366 عرضه شده است را دارد. همچنین این محصول بر‌اساس اطلاعات ارائه شده امکان پشتیبانی از 24 گیگابایت حافظه DDR3 با فرکانس حداکثر 2000 مگاهرتز و فناوری‌های 3-Way SLi شرکت انویدیا در حالت یک رابط 16x و دو رابط 8x و کراس‌فایر ATI به صورت دو رابط 16x را دارد.

علاوه بر این با وجود چیپ‌ست ICH10R و Marvel این مادربورد مجهز به شش پورت SATA نسل دو و دو پورت SATA نسل سه است که برای نصب وسایل ذخیره‌سازی مختلف کاربرد دارد. یکی از مواردی که در اولین نگاه توجه کاربران را به خود جلب می‌کند، خنک‌کننده‌های آبی رنگی است که سه قسمت مدار رگولاتور، چیپ‌ست پل ‌شمالی و چیپ‌ست پل جنوبی را پوشانده است.

این سیستم خنک‌کننده در کنار مدار رگولاتور 16+2 فازی این محصول که به خازن‌های جامد ژاپنی مجهز شده است باعث افزایش ثبات مادربورد در شرایط سخت‌کاری می‌شود. یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های این مادربورد‌، وجود پورت جدید و پر‌سرعتUSB 3.0 بر روی آن است. علاوه بر این P6x58D Premium مجهز به فناوری‌های پیشرفته دیگری نیز است.

TurboV یک فناوری سخت‌افزاری، نرم‌افزاری است که امکان مانیتورینگ، کنترل ولتاژ‌های قسمت‌های مختلف مادربورد و افزایش فرکانس حافظه و پردازنده را از طریق نرم‌افزار و با استفاده از یک چیپ‌ست تعبیه شده روی بورد در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همچنین فناوری Tweaker 2 یکی دیگر از امکانات این مادربرد است که برای اورکلاکینگ استفاده می شود. این امکان طیف وسیعی از ولتاژ‌های قسمت‌های مختلف برد را با استفاده از یک نرم‌افزار در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا با این روش کاربر بتواند به راحتی ولتاژ‌های خود را در هنگام اورکلاکینگ مدیریت کند.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد